Projektowanie logo firmy marki

1. Logo to podstawa wszystkich innych materiałów reklamowych i kojarzenia marki.
2. Zasady projektowania profesjonalnego loga są takie: ma być ponadczasowe, proste w użyciu, ale oryginalne, wraz z załączonymi do niego licencjami prawa autorskiego.
3.Koniecznie musi być tworzone w formacie wektorowym (potocznie mówiąc w krzywych np. w Corel Draw) aby spełniało swoje funkcje.
4. Najlepiej aby miało max 2-3 kolory, max 2 czcionki a najlepiej stworzyć oryginalną typografię.
5.Inne cechy: czytelne i dobrze widoczne nawet w pomniejszeniu, estetyczne, łatwe do skojarzenia i zapamiętania oraz do powielenia na produktach.

Zmiana logo na potrzeby projektów...



 Wystarczy spojrzeć na loga marek modowych, motoryzacyjnych, elektronicznych - Dior, Chanel, Apart, W.Kruk, LG, Nike, Canon.  [Pełny przegląd log] Logo to graficzny symbol firmy, organizacji może składać się z sygnetu i logotypu lub tylko sygnetu np. znaku NIKE bądź tylko logotypu [nazwa firmy] np. PLAY. U nas logiem jest nazwa serwisu i jest to logotyp bez dodatkowego sygnetu;)
 :
Logo tworzy się najczęściej za pomocą programów do grafiki wektorowej - edytowalnej:Corel Draw  (darmowa alternatywa - Inkscape) lub Adobe Illustator niegdyś używało się darmowego Gimp a jeszcze wcześniej szkicowało Ołówkiem, na papierze.

[Ceny na http://allegro.pl/graficzne-corel-4645 -  za CorelDRAW GRAPHICS SUITE X5 SE PL 435,99 zł, wersja X6 849,00 zł, X7 za 1 090,00 zł, przy czym popularny program  do grafiki rastrowej i obróbki fotografii ADOBE PHOTOSHOP CS6 EN WIN/MAC ESD kosztuje 899,99 zł i w pełnej wersji 3450zł (darmowy odpowiednik - GIMP) natomiast Adobe Illustrator CS6 WIN pl 3450zł!]

 Przy projektowaniu loga często tworzy się tzw. księgę znaku z dokładnym opisem i zaleceniami jak go używać. Logo często kosztuje kilka - kilkadziesiąt tysięcy.

Projekt logo  za 22 tysiące
[Przykład zmiany loga ministerstwa zdrowia - http://natemat.pl/90355,drogi-jak-logotyp. Cena za projekt loga oraz księgę znaku z przykładami zastosowania loga i konfiguracjami wyniosła 22 140 zł, do tego projekty druków ok. 9 tys. złotych(prezentację, wizytówki, papeterię, koperty, teczki, teczki,, notesy, torby, roll-upy, długopisy, pendrive’y, wizytówki na drzwiach, identyfikatory, schemat ogłoszenia prasowego, użycie loga w przypadku patronatów, stopki mailowe, druki wzorcowe) oraz 30 tysięcy projekt nowej strony internetowej resortu. Całość prac trwała 3 miesiące. Suma 60 tys.zł ]

Loga w cenie 50-300 zł są nazywane psuciem rynku najczęściej przez studentów - w tej cenie można spodziewać się: loga opartego na darmowej czcionce (płatne fonty zwiększą cenę) oraz oparte na darmowych kształtach i tworzonego na darmowym oprogramowaniu. Ceny profesjonalnego loga można ocenić na ok. 1500zł wliczając projekt sygnetu plus logotypu oraz tzw. księgę znaku - wizualizację zastosowania loga na: wizytówki, ulotki, papier firmowy, reklamie samochodowej. Przyjęło się że cena wzrasta zależnie od wielkości firmy. W cenie należy uwzględnić 1- 2 modyfikację po konsultacji z klientem oraz propozycje kolorystyczne.
*Do  loga konieczne jest otrzymanie licencje / prawa autorskie. (.pdf) - pewność oryginalności.
W cenie należy uwzględnić podatek, koszty oprogramowania i czasu pracy.

ETAPY REALIZACJI

1.Drogi Kliencie, odpowiedz sobie na pytanie jakie logo Cie interesuje? 
Jeśli twoja firma ma charakter lokalny nie ma nic złego w skorzystaniu z darmowych czcionek gdyż wszystko zależy od kreatywności ;) Określ budżet na logo oraz pozostałą reklamę.

2. DANE DO REALIZACJI LOGA: Nazwa firmy, Branża, Kolorystyka preferowana, Slogan reklamowy lub preferencje co do znaku, preferowany rodzaj czcionki, przykład 1-3 logo które się Państwu podobają.

3. PROJEKT 1: zależnie od wybranej opcji na początek przedstawiamy 2-3 wersje loga do dalszej modyfikacji (dopracowanie czcionki, kolorystyki) oraz jeśli jest takie życzenie do stworzenia księgi znaku.

4. OTRZYMUJESZ GOTOWY PLIK we wszystkich formatach do druku: .CDR, .EPS, .PSD, .PNG, .GIF, .TIF plus ewentualnie wybrane dodatkowe materiały  :)

Pierwszą ochronę loga stanowi Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych. (C) W ustawie Prawo własności przemysłowej są szczegóły jak można zastrzec dodatkowo prawnie ów znak - wysyłamy Wniosek do Urzędu Patentowego i po uznaniu go otrzymujemy status „zastrzeżonego” który oznacza się ™ (Trademark) lub ® (Registered). Według tej ustawy znakiem towarowym jest każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli pozwala odróżnić towary jednego przedsiębiorstwa od towarów innego (rysunek, forma przestrzenna, melodia, nazwa czy domena internetowa).

*Co to jest logo * logo a logotyp różnica * najpopularniejsze loga i marki* projektowanie logo* księga znaku *W jakim programie graficznym najlepiej zrobić logo? * cena za logo *Ile powinien kosztować projekt logo?* projekt logo allegro * Jak wycenić projekt logo? *Corel Draw * Adobe Illustrator * Grafika wektorowa *

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są monitorowane, kom. +48 889 668 813 projekty@at1.com.pl Pozdrawiamy.